MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Już nie ma świateł koło cmentarza Bugaj w Starachowicach. Ruch na rondzie jest okrężny, dwukierunkowy

Kazimierz Cuch
Kazimierz Cuch
Już nie ma świateł i kolejki samochodów na wysokości parafialnego cmentarza na Bugaju. Więcej na kolejnych zdjęciach.
Już nie ma świateł i kolejki samochodów na wysokości parafialnego cmentarza na Bugaju. Więcej na kolejnych zdjęciach. Kazimierz Cuch
Po kilkunastu miesiącach ruchu jednokierunkowego, sterowanego światłami, na budowie ronda w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach, w piątek przywrócono ruch dwukierunkowy, a na nowym rondzie jest ruch okrężny.

Już nie ma świateł koło cmentarza Bugaj

Na razie jeździmy tylko na wprost, drogą wojewódzką numer 744. Nie są czynne zjazdy i wjazdy na właściwą północno-zachodnią obwodnicę Starachowic, gdzie wciąż trwają roboty drogowe. Natomiast rondo i kilkusetmetrowy odcinek drogi są gotowe. Są oznakowania poziome i pionowe.

Ta zmiana bardzo cieszy kierowców jadących ze Starachowic i do Starachowic drogą wojewódzką numer 744, z kierunku Tychowa Starego. Na tej drodze były poczwórne światła i ruch jednokierunkowy w czterech odcinkach przebudowywanej drogi. Teraz są tylko trzy.

Być może ta obwodnica stanie się w przyszłości odcinkiem drogi krajowej numer 42. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach, zarekomendowała ją, jako część obwodnicy Starachowic, w ciągu drogi krajowej numer 42.
Jeśli chodzi o sama obwodnicą, to prace prowadzone są na całym odcinku obwodnicy, także w rejonie strzelnicy sportowej Klubu Sportów Obronnych Świt, który także odwiedziliśmy i prezentujemy na zdjęciach.

Zobacz galerię zdjęć z ulicy Bugaj w Starachowicach

O obwodnicy Starachowic

Budowa północno-zachodniej obwodnicy Starachowic ruszyła w lipcu 2022 roku. Wykonawcą jest firma Fabe Polska. Firma miała 18 miesięcy na zrealizowanie prac. Koszt budowy to blisko 140 milionów z budżetu państwa i województwa. Jej początek to wyjazd ze Starachowic w kierunku Tychowa Starego, drogą wojewódzką numer 744, gdzie wybudowano 42-metrowe rondo na skrzyżowaniu ze wspomnianą drogą wojewódzką.

Ponadto nad rzeką Kamienną i torami kolejowymi linii nr 25 relacji Łódź Kaliska – Dębica, jest wybudowana 680-metrowa, trzynastoprzęsłowa estakada. Już jest gotowa cała długość samej estakady. Trwają prace kosmetyczne.

Projekt obejmuje też połączenie ulicy Strzelniczej (droga wewnętrzna do strzelnicy Świtu) podzielonej przez nowo budowaną obwodnicę, poprzez budowę dwóch zjazdów publicznych, budowę chodników, ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów, miejsca obsługi podróżnych (MOP), a także budowę płotków naprowadzających, ekranów akustycznych, kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi i oświetlenia wraz z przebudową sieci elektroenergetycznych.

Starachowicka obwodnica, tak zwana północno-zachodnia, będzie drogą główną ruchu przyspieszonego o szerokości 7 metrów z poboczami, o całkowitej długości niespełna 3,5 kilometra. Trasa będzie omijała miasto i tereny Specjalnej Strefy Ekonomicznej, jednak zaplanowano z niej dwa specjalne zjazdy do strefy. Dzięki temu ruch samochodów ciężarowych zostanie wyprowadzony z miasta, a dostęp do Specjalnej Strefy Ekonomicznej będzie łatwiejszy.

Koniec trasy to włącznie do drogi krajowej numer 42. Trwają działania władz samorządowych powiatu starachowickiego, dla przedłużenia tej obwodnicy do obwodnicy Wąchocka, budowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Szczyt NATO. Ogromne wsparcie dla Ukrainy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na starachowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto